Gå direkt till innehåll

Bootlegs

Har du idéer på förändringar av Acdcmachine så lägg gärna in ett förslag här

Bootlegs

Inläggav Kiwi » tis 14 apr 2009, 19:31

Vad sägs om att eventuellt ha en forumdel för video- och ljudbootlegs? Jag är säker på att många framtida medlemmar har något att dela med sig av, och det kan vara trevligt att ha en specifik del i forumet där man kan lägga upp allt man törs bjuda på.

För att undvika förvirring bör forumsreglerna för just den delen innefatta att man skriver trådtiteln i ett speciellt format, t.ex. "Datum-Månad-År-Plats", vilket skulle kunna bli: 20-2-2009-Globen, Stockholm.
Bild
Även känd som "sholt" på AC/DC:s fanclubforum

KONSERTER:
Globen, Stockholm, 20/2/2009
Veltins Arena, Gelsenkirchen (Tyskland), 17/5/2009
Användarvisningsbild
Kiwi

Re: Bootlegs

Inläggav dirtydeeds » ons 15 apr 2009, 15:44

Det är nog ingen dum idé.
Tänkte du att man ska ladda upp sina bootlegs till sidor (som megaupload och rapidshare) och sedan länka från forumet till bootlegsen?
Med vänliga hälsningar
Johan Kreku
Webmaster @ acdcmachine.com
Användarvisningsbild
dirtydeeds
Webbplatsadministratör

Inläggav Kiwi » ons 15 apr 2009, 21:14

Precis, jag tänkte att man skulle kunna försöka efterlikna systemet på http://www.acdc-bootlegs.com. Där har dom ett forum dels för förfrågan av specifika bootlegs, och dels ett forum för att ladda upp några. Jag inser att vi antagligen inte kommer att kunna bygga ett lika stort arkiv på ett bra tag, men det kanske finns medlemmar som rentav har några intressanta spelningar som är svåra att få tag på, och vissa bootlegs kan ju även vara mer relevanta för oss på det här forumet (pratar främst då om olika Sverigespelningar osv.)

Sidor som Megaupload och Rapidshare verkar ju vara de vanligaste, och funkar i allmänhet ganska bra till sånt här, så det är väl det som gäller.

På tal om det här så är jag medlem på en annan bootlegsida, "Black Ice Bootlegs" (http://z10.invisionfree.com/Black_Ice_B ... 55bd6e015&) som kräver att varje användare skriver ett tackande inlägg i tråden för att kunna se dom dolda nedladdningslänkarna. Kanske vore det en bra idé för att få fart på antalet inlägg?
Bild
Även känd som "sholt" på AC/DC:s fanclubforum

KONSERTER:
Globen, Stockholm, 20/2/2009
Veltins Arena, Gelsenkirchen (Tyskland), 17/5/2009
Användarvisningsbild
Kiwi

Inläggav Stiff Williams » fre 08 maj 2009, 07:45

Både Black Ice Bootlegs och AC-DC Bootlegs.com är kanon.
Rapidshare och megaupload kan dock vara lite sega!
Vill ni ha torrents så kan ni prova Zomb torrents, där finns en del roliga dvd'er och audio-boottorrentar.
Länk: http://zombtracker.the-zomb.com/
Man måste givetvis regga sig om man ska få ladda ner.
Stiff Williams

Återgå till Forumindex

Återgå till Request