Gå direkt till innehåll

Konsertintron

ordet är fritt

Konsertintron

Inläggav jösse » tis 04 maj 2010, 20:01

Tjena alla rockers där ute!
Vore kul att höra om början på konserter från olika turneer. Den första jag var på var på Globen i april -96, alltså Ballbreakerturneen. Tyckte den början var rätt bra med Beavis and Butthead och rivningskulan som gungade över våra huvuden innan den rev väggen och Back in Black började. Det är ju nåt speciellt med den första konserten som man får uppleva på plats! Har dock lite dålig koll på tidigare turneer så ni som varit på tidigare får gärna dela med er av era minnen och upplevelser.
Rock on!!
jösse

Re: Konsertintron

Inläggav Coldhearted man » tor 01 jul 2010, 07:57

Vi var ett gäng på 16-20 kamrater som köat i 3 dagar för plåtar till AC/DC på Göta Lejon 20/11-1980. Snöblandat regn ute på Götgatan. Väl inne så minglades det en del, jag och en kamrat tänkte att det skulle vara bra att gå på toan innan det började. När vi stod vid pissrännan så hörde vi hur klockan till Hells Bells började slå, det vart så bråttom att vi knappt hann "skaka av den"..vi rusade ut och bokstavligen lyftes ända fram till scenkanten där våra övriga kamrater i gänget från Farsta stod. Angus hade en släng av influensa då och hade ständigt snorsträngar som flög omkring när han kastade med håret, jag fick snor på mig..men det var ok.
Coldhearted man

Återgå till Forumindex

Återgå till "Öppet forum"